VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
I. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len ako „VOP“) sú vydané obchodníkom – obchodnou spoločnosťou:
Obchodné meno: Jopex s.r.o.
Sídlo Humenská 37, 071 01 Michalovce, Slovenská republika
Zápis: v obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel: Sro, vložka č.: 45894/V
IČO: 52 270 564
IČ DPH: SK2120972403
Bankové spojenie: VÚB banka, a.s.
IBAN: SK93 0200 0000 0040 8307 1653
Telefónne číslo: +421 908 020 839
E-mail: info@glog.sk
(ďalej len ako „obchodník“ alebo „prevádzkovateľ e-shopu“ ).
Pre odstránenie akýchkoľvek pochybností, obchodník vystupuje v týchto VOP ako predávajúci.
2. Spotrebiteľ je v elektronickej databáze obchodníka evidovaná fyzická osoba, ktorá odoslala po vlastnej autorizácii elektronickú Objednávku. Spotrebiteľ je povinný v registračnom formulári uviesť presné a pravdivé údaje. Fyzická osoba ktorá nakupuje alkoholické alebo tabakové výrobky, musí byť staršia ako 18 rokov. (ďalej len ako „Spotrebiteľ“). Pre odstránenie akýchkoľvek pochybnosti, spotrebiteľ vystupuje v týchto VOP ako kupujúci.
3. Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou je kúpna zmluva uzavretá medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami, vody, plynu alebo elektriny predávaných v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií spotrebiteľa.
4. Objednávkou je vyplnený a odoslaný elektronický objednávkový formulár obsahujúci informácie o spotrebiteľovi, poprípade Príjemcovi (pokiaľ nie je totožný so spotrebiteľom), objednanom tovare z ponuky obchodu a cene tohto tovaru a služby.
5. Tovarom, resp. položkou je ktorýkoľvek produkt z produktového katalógu nachádzajúceho sa na webstránke obchodníka uvedenej v bode 1.5 týchto VOP. Objednávka môže obsahovať niekoľko položiek z produktového katalógu a taktiež každá položka v Objednávke môže byť zastúpená rôznym počtom kusov
6. Obchodník na web stránke www.glog.sk (ďalej len ako „web stránka“) prevádzkuje e-shop, teda umožňuje tretím osobám (ďalej len ako „spotrebitelia“) prostredníctvom tejto web stránky objednávať tovar ponúkaný obchodníkom na predaj. K uzavretiu kúpnej zmluvy ku konkrétnemu tovaru dochádza medzi obchodníkom a spotrebiteľom za podmienok stanovených v týchto VOP.
7. Právne vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom vznikajúce pri kúpe, dodávke tovaru a reklamáciách vád tovaru sa riadia v prvom rade týmito VOP, prípadne zmluvou medzi obchodníkom a spotrebiteľom ak je osobitná v písomnej podobe uzatvorená a následne ak z týchto VOP nevyplýva niečo iné tak právnymi predpismi Slovenskej republiky. Tieto VOP upravujú aj práva a povinnosti strán do okamihu uzatvorenia kúpnej zmluvy, najmä čo sa týka uzavretia samotnej kúpnej zmluvy.
8. Údaje zverejnené na web stránke ohľadom dostupnosti tovaru nie sú pre obchodníka záväzné. Majú informatívny charakter pričom záväzok obchodníka dodať spotrebiteľovi tovar vzniká až potvrdením objednávky spotrebiteľovi. Tieto údaje zverejnené na web nemusia byť vždy správne a úplné v porovnaní so skutočným stavom, predstavujú len indikatívny odhad času do kedy bude tovar spotrebiteľovi dodaný. Tovar predávaný cez web stránku obchodníka môže byť limitovaný aktuálnymi skladovými zásobami obchodníka a doobjednávanie a/alebo dodávanie tovaru po jeho vypredaní nemusí byť vždy možné.
9. Obchodník je oprávnený pri prevádzkovaní e-shopu a vykonávaní iných, s tým súvisiacich činností, nechať sa zastúpiť inou osobou. V prípade ak obchodník, upovedomí spotrebiteľa o tom, že niektoré úkony za neho vykonáva iná, konkrétne určená osoba, spotrebiteľ sa zaväzuje komunikovať a vybavovať dané záležitosťou priamo s touto inou osobou, poverenou obchodníkom.
II. UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
1. Pre platné uzatvorenie kúpnej zmluvy sa vyžaduje, aby spotrebiteľ riadne vyplnil objednávkový formulár na web stránke obchodníka súčasťou ktorého je udelenie súhlasu so spracovaním osobných údajov spotrebiteľa v súlade s čl. 7. VOP a udelenie súhlasu s podmienkami podľa týchto VOP. Tieto údaje je spotrebiteľ povinný v prípade ich zmeny bezodkladne aktualizovať na portáli pri zasielaní objednávky, nakoľko ich správnosť, pravdivosť a aktuálnosť má vplyv na dodanie tovaru spotrebiteľovi Podmienkou úspešného vyplnenia objednávkového formulára je vyplnenie údajov, ktoré sú v objednávkovom formulári označené ako povinné. Spotrebiteľ je povinný uviesť správne, úplné a pravdivé údaje. Za prípadnú škodu spôsobenú porušením tejto povinnosti zodpovedá spotrebiteľ
2. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky spotrebiteľovi podľa bodu 2.8. týchto VOP alebo akceptáciou zmenenej objednávky podľa bodu 2.9. VOP. Potvrdenie o tom, že objednávka spotrebiteľa bola úspešne podaná na web stránke obchodníka nie je akceptáciou objednávky, ktorá by predstavovalo uzavretie kúpnej zmluvy k tovaru uvedenému v objednávke. Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je objednávka spotrebiteľa, ktorú spotrebiteľ realizuje vyplnením objednávkového formuláru na web stránke. Bez potvrdenia (akceptovania) objednávky obchodníkom v súlade s VOP, zmluvný vzťah medzi spotrebiteľom a obchodníkom nevznikne. Ak je objednávka akceptovaná obchodníkom, obchodník je povinný dodať objednaný tovar v dodacej lehote podľa bodu 4.1. týchto VOP.
3. Pri vypĺňaní objednávkového formulára spotrebiteľ postupuje podľa navigačných inštrukcií na web stránke. Spotrebiteľ je povinný uviesť úplné, pravdivé a správne údaje nevyhnutné pre správne doručenie tovaru. Spotrebiteľ je povinný odkontrolovať správnosť vybraných dát a údajov v procese objednávania tovaru pred ich definitívnym odoslaním obchodníkovi.
4. Výslovne sa vylučuje aplikácia akýchkoľvek iných podmienok spotrebiteľa uvedených v objednávke, inom dokumente, správe alebo v e-maily spotrebiteľa, ktoré by boli v rozpore s týmito VOP.
5. Objednávka spotrebiteľa sa považuje za odoslanú, ak bude doručená obchodníkovi a ak bude obsahovať všetky požadované údaje – názov objednávaného tovaru, jeho množstvo, cenu, dodaciu, fakturačnú adresu, e-mailový a telefonický kontakt (mobil) na spotrebiteľa. Ak VOP neustanovuje v osobitnom ustanovení inak, je obchodník viazaný svojou ponukou tovaru, vrátane jeho ceny od odoslania akceptácie objednávky spotrebiteľovi (uzatvorenia zmluvy) až do doby dodania tovaru spotrebiteľovi.
6. Pred zaslaním objednávky obchodníkovi je od spotrebiteľa vždy vyžadované, aby spotrebiteľ potvrdil, že sa oboznámil a súhlasí s platnými VOP obchodníka, považujúc ich za súčasť zmluvného vzťahu medzi obchodníkom a spotrebiteľom. Proces vystavenia a zaslania objednávky spotrebiteľom nie je možné zavŕšiť bez vykonania tohto úkonu. Každej objednávke je pridelené evidenčné číslo. Pri komunikácii s obchodníkom a pri úhrade je spotrebiteľ povinný vždy uvádzať aj evidenčné číslo objednávky.
7. Objednávka spotrebiteľa vyplnená vyššie uvedeným postupom je návrhom spotrebiteľa na uzavretie kúpnej zmluvy za zmluvných podmienok podľa týchto VOP. Objednávka je určená pre obchodníka na prijatie obchodníkom v lehote 5 pracovných dní od jej doručenia obchodníkovi. Odoslaním objednávky obchodníkovi cez web stránku obchodníka prejavuje spotrebiteľ vôľu byť viazaný svojou objednávkou počas uvedenej lehoty, kúpiť a prevziať ním vybraný tovar za kúpnu cenu, a to v súlade s podmienkami VOP, a to za predpokladu jej akceptácie obchodníkom. Po doručení objednávky obchodník elektronicky bezodkladne potvrdí doručenie objednávky spotrebiteľa, t. j. informuje spotrebiteľa o obdržaní a zaradení objednávky spotrebiteľa v systéme obchodníka. Elektronické potvrdenie doručenia objednávky nie je akceptáciou/prijatím objednávky obchodníkom a nezakladá vznik čiastkovej kúpnej zmluvy.
8. Na základe dohody strán a v súlade s VOP je kúpna zmluva medzi stranami uzatvorená ak obchodník objednávku spotrebiteľa potvrdí a súčasne ak osobitným e-mailom alebo správou adresovanou spotrebiteľa ju akceptuje (t.j. prejaví súhlas s objednávkou) postupom podľa týchto VOP. Obchodník vykoná akceptáciu objednávky spotrebiteľa zaslaním e-mailu alebo správy spotrebiteľovi. V akceptačnej správe obchodníka bude uvedené „Akceptácia objednávky č. ……“ . Akceptáciou objednávky je medzi stranami uzatvorená kúpna zmluva. Obchodník je na základe dohody strán a týchto VOP povinný akceptovanú objednávku splniť v lehote podľa spôsobu doručenia objednaného tovaru.
9. Objednávku môže spotrebiteľ odvolať e-mailom doručeným obchodníkovi, ak toto odvolanie dôjde obchodníkovi skôr ako obchodník odošle akceptáciu objednávky postupom podľa VOP. Márnym uplynutím lehoty na prijatie objednávky (akceptáciu objednávky) obchodníkom bez jej akceptácie obchodníkom sa objednávka automaticky zruší.
10. V prípade ak obchodník nebude schopný odsúhlasiť – akceptovať objednávku spotrebiteľa v celom rozsahu (t.j. niektorá z objednaných položiek tovaru nebude dostupná) alebo ak navrhne jej zmenu alebo zmenu podmienok dodania z iných dôvodov, spotrebiteľ bude o tejto skutočnosti informovaný e-mailom alebo iným vhodným spôsobom. Súčasne bude požiadaný o vyjadrenie súhlasu, resp. nesúhlasu so zmenou. Spotrebiteľ je povinný vyjadriť súhlas, resp. nesúhlas v lehote 48 hodín odo dňa oznámenia navrhovanej zmeny. Po túto dobu budú dostupné položky z objednávky kupujúceho rezervované pre spotrebiteľa. Až akceptáciou (odsúhlasením) obchodníkom navrhovanej zmeny v objednávke zo strany spotrebiteľa vznikne medzi stranami zmluvný vzťah. V prípade ak spotrebiteľ neodsúhlasí zmenu v uvedenej lehote uvedeným spôsobom, objednávka spotrebiteľa sa márnym uplynutím uvedenej lehoty považuje za zrušenú v celom rozsahu a návrh obchodníka na zmenu za neakceptovaný spotrebiteľom.
11. Kúpna zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom je uzavretá akceptáciou objednávky kupujúceho obchodníkom (bod 2.8. VOP) alebo akceptáciou zmeny objednávky navrhnutej obchodníkom a vykonanej spotrebiteľom (bod 2.10. VOP). Z kúpnej zmluvy vznikne obchodníkovi povinnosť predmet kúpy spotrebiteľovi odovzdať a plniť povinnosti podľa VOP. Spotrebiteľovi vznikne z uzatvorenej zmluvy povinnosť predmet kúpy prevziať, zaplatiť zaň obchodníkovi dohodnutú cenu a plniť povinnosti podľa zmluvy a VOP.
12. V osobitných prípadoch a pred odoslaním akceptácie si obchodník vyhradzuje právo vyžiadať si od spotrebiteľa dodanie ďalších potrebných podkladov, údajov, prípadne vykonať overenie správnosti e-mailovej adresy alebo mobilného čísla spotrebiteľa. Obchodník je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky spotrebiteľa požiadať spotrebiteľa o dodatočnú autorizáciu objednávky alebo totožnosti spotrebiteľa vhodným spôsobom, ako napríklad v písomnej forme, e-mailom, sms alebo telefonicky. Ak spotrebiteľ nevykoná dodatočnú autorizáciu obchodníkom požadovaným spôsobom a v obchodníkom požadovanej lehote, márnym uplynutím tejto lehoty sa objednávka (pred jej akceptáciou) alebo kúpna zmluva (po akceptácii) zrušuje od počiatku.
13. Ak obchodník pred alebo po uzatvorení zmluvy zistí tlačovú, systémovú, ľudskú, dodávateľskú či inú chybu ohľadne tovaru, jeho ceny, dostupnosti, množstva alebo možností jeho dodania, ako aj v prípade v prípade vypredania zásob, nedostupnosti tovaru alebo ak nie je schopný dodať tovar spotrebiteľovi v dohodnutej lehote alebo v cene uvedenej v internetovom obchode alebo z dôvodov vyššej moci, o tejto skutočnosti bude informovať spotrebiteľa. Obchodník i spotrebiteľ je v ktoromkoľvek z týchto mimoriadnych prípadov oprávnený pred uzatvorením zmluvy svoju objednávku odvolať/zrušiť (spotrebiteľ), resp. ju odmietnuť (obchodník). Ak nastane takáto mimoriadna okolnosť po uzatvorení zmluvy, obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy do okamihu dodania tovaru spotrebiteľovi. Spotrebiteľ je taktiež v uvedenom prípade výskytu tejto mimoriadnej oznámenej okolnosti oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v súlade s VOP a právnymi predpismi. Ak spotrebiteľ už zaplatil kúpnu cenu, táto mu bude vrátená v súlade s právnymi predpismi a VOP. Obchodník je oprávnený jednostranne odstúpiť od zmluvy a/alebo nevydať tovar spotrebiteľovi aj v prípade ak zistí, že mu v komunikácii boli uvedené alebo poskytnuté nesprávne, neúplné alebo nepravdivé údaje ohľadne spotrebiteľa, osoby preberajúcej tovar alebo ak hrozí, že v dôsledku správania osoby, s ktorou obchodník komunikoval môže dôjsť k vzniku škody na strane obchodníka (napr. podvodné konanie).
14. Spotrebiteľ je oprávnený jednostranne odstúpiť od zmluvy v zmysle platných právnych predpisov a týchto VOP.
15. Obchodník je povinný informovať spotrebiteľa o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Obchodník poskytne spotrebiteľovi riadne vyplnené poučenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 3. zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
16. Spotrebiteľ ani obchodník nie je oprávnený postúpiť pohľadávku zo vzájomných vzťahov na tretiu osobu.
III. KÚPNA CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
1. Spotrebiteľ je povinný zaplatiť obchodníkovi za tovar kúpnu cenu a cenu prepravy podľa obchodníkom akceptovanej objednávky (uzatvorenej kúpnej zmluvy). Cena tovaru na web stránke obchodníka je uvedená s DPH, pokiaľ nie je uvedené, že ide o cenu bez DPH. DPH je pri dodaní tovaru a služieb uplatňovaná v súlade s právnymi predpismi. Všetky ceny uvedené na internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka sú uvedené v eurách, vrátane všetkých daní.
2. V kúpnej cene tovaru nie sú zahrnuté poplatky bánk za vykonanie úhrady kúpnej ceny, ktoré si znáša každá strana samostatne, náklady na prepravu tovaru, náklady dobierky, náklady doručovania zakúpeného tovaru. Tieto poplatky a náklady je povinný zaplatiť spotrebiteľ, ak ďalej nie je uvedené inak. Pri platbe zo zahraničia je spotrebiteľ ako príkazca platby povinný znášať poplatky svojej banky a ostatné poplatky, najmä korešpondenčných bánk a banky príjemcu.
3. Cena sa môže zmeniť z dôvodov zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru zistenej v systéme obchodníka alebo zverejnenej na web stránke pri tovare. Spotrebiteľ i obchodník je oprávnený zrušiť objednávku, resp. odstúpiť od kúpnej zmluvy (do okamihu prevzatia tovaru) ak je spotrebiteľovi oznámená zmena kúpnej ceny niektorej položky v dôsledku zjavnej tlačovej či inej chyby týkajúcej sa ceny tovaru.
4. Kúpnu cenu zaplatí spotrebiteľ vopred zvoleným spôsobom platby, ktorý si zvolí a vyznačí v objednávke – formulár :
– hotovostne pri prevzatí tovaru spotrebiteľom (dobierka),
– bezhotovostne úhradou na účet obchodníka pred odoslaním tovaru spotrebiteľovi – platobnou kartou (Visa, Visa Electron, Maestro, Master card) alebo prostredníctvom elektronického bankovníctva (Tatra banka, Slovenská sporiteľňa, VUB Banka, UniCredit Bank, ČSOB banka, Poštová banka).
5. Kúpna cena je splatná podľa spôsobu platby. Ak spotrebiteľ uhrádza kúpnu cenu na dobierku táto je splatná pri prevzatí tovaru. Neuhradenie kúpnej ceny pri prevzatí tovaru má za následok že obchodník / doručovateľ nie je povinný vydať tovar spotrebiteľovi a spotrebiteľ je v omeškaní s plnením. Ak si spotrebiteľ zvolí úhradu hotovostne vkladom na účet obchodníka alebo bezhotovostne úhradou na účet obchodníka, kúpna cena je splatná do 7 dní odo dňa akceptácie objednávky spotrebiteľa (odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy).
6. Poplatky bánk za vykonanie úhrady kúpnej ceny a nákladov dopravy spotrebiteľom sa riadia zmluvou medzi spotrebiteľom a bankou spotrebiteľa. Spotrebiteľ je upozorňovaný, že informácie o nákladoch prepravy tovaru sú jednoznačne uvedené v procese objednávania tovaru a závisia od výberu spôsobu doručenia.
7. Obchodník vystaví a doručí faktúru spotrebiteľovi spolu s doručením objednaného tovaru. Faktúra je súčasne aj dodacím listom a záručným listom, ak nie je doručovaný osobitný záručný list.
8. V prípade, že ktorákoľvek zo zmluvných strán platne a účinne odstúpi od uzatvorenej zmluvy, zmluvné strany sú povinné si vydať späť čo si plnili. V prípade ak došlo k odstúpeniu od zmluvy pred doručením tovaru, obchodník je povinný vrátiť kúpnu cenu do 15 dní odo dňa účinnosti odstúpenia. Vrátenie kúpnej ceny sa vykoná na ten účet, z ktorého bola platba prijatá, resp. iným spôsobom na základe dohody strán. Pred vrátením zaplatenej ceny je obchodník v prípade pochybností oprávnený od spotrebiteľa požadovať preukázanie skutočnosti, že je majiteľom účtu a/alebo oprávnenosti prijatia peň. prostriedkov.
IV. POŽIADAVKY NA PREDANÝ TOVAR
1. Predaný tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami a všeobecnými požiadavkami. Pri veci s digitálnymi prvkami musia spĺňať dohodnuté požiadavky a všeobecné požiadavky aj digitálny obsah a digitálna služba bez ohľadu na to, či ich dodáva alebo poskytuje obchodník alebo iná osoba.
2. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak obchodník pri uzavretí zmluvy výslovne oboznámil spotrebiteľa, že určitá vlastnosť veci nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a spotrebiteľ s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
DOHODNUTÉ POŽIADAVKY
1. Predaný tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä
a) zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,
b) je vhodný na konkrétny účel, s ktorým obchodník oboznámil spotrebiteľa najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým spotrebiteľ súhlasil,
c) vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej len „funkčnosť“),
d) vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa tovar rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predaného tovaru, hardvéru alebo softvéru (ďalej len „kompatibilita“), a v zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa tovar rovnakého druhu bežne používa (ďalej len „interoperabilita“),
e) vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,
f) je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,
g) je dodaný s návodom na použitie vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve a
h) sú dodané aktualizácie vymedzené v zmluve, ak ide o vec (tovar) s digitálnymi prvkami.
VŠEOBECNÉ POŽIADAVKY
1. Predaný tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak
a) je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované,
b) zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré obchodník sprístupnil spotrebiteľovi pred uzavretím zmluvy,
c) je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže spotrebiteľ dôvodne očakávať, a
d) je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej len „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného tovaru a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie obchodníka alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii tovaru alebo na jeho označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ tovaru, dovozca tovaru na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
2. Obchodník nie je viazaný verejným vyhlásením podľa odseku 1 písm. d), ak si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie spotrebiteľa uzavrieť zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené; dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesie obchodník.
3. Obchodník zabezpečí, aby počas doby podľa odseku 4 alebo odseku 5 bol spotrebiteľ upovedomený o aktualizáciách vrátane bezpečnostných aktualizácií, a aby boli spotrebiteľovi dodané aktualizácie, ktoré sú potrebné na zachovanie súladu predaného tovaru s digitálnymi prvkami s požiadavkami podľa § 615 zákona o ochrane spotrebiteľa č. 108/2024 Z. z. v platnom znení.
4. Ak sa má podľa zmluvy dodať digitálny obsah alebo poskytnúť digitálna služba jednorazovo, dobou podľa odseku 3 je doba, počas ktorej môže spotrebiteľ dôvodne očakávať, že predaný tovar bude spĺňať požiadavky podľa § 615 s prihliadnutím na druh a účel tovaru a digitálnych prvkov, povahu a okolnosti uzavretia zmluvy.
5. Ak sa má podľa zmluvy dodávať digitálny obsah alebo poskytnúť digitálna služba nepretržite počas dohodnutej doby, dobou podľa odseku 3 je táto dohodnutá doba, najmenej však dva roky od dodania tovaru (veci) s digitálnymi prvkami.
V. OSOBITNÉ INFORMAČNÉ POVINNOSTI OBCHODNÍKA PRI ZMLUVE UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVE UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
1. Obchodník je povinný pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo pred tým, ako spotrebiteľ odošle objednávku, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky spotrebiteľa, spotrebiteľovi jasne a zrozumiteľne oznámiť
a) adresu elektronickej pošty obchodníka,
b) iný prostriedok online komunikácie, ktorý umožňuje spotrebiteľovi uchovávať na trvanlivom médiu obsah písomnej komunikácie s obchodníkom vrátane dátumu a času komunikácie, ak ho obchodník využíva na komunikáciu so spotrebiteľom,
c) adresu obchodníka alebo osoby, v ktorej mene obchodník koná, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť práva zo zodpovednosti za vady produktu, odstúpenie od zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet, ak ide o adresu odlišnú od adresy sídla obchodníka,
d) informáciu, že predajná cena je pre konkrétneho spotrebiteľa alebo pre skupinu spotrebiteľov určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania,
e) cenu za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré je možné použiť pri uzavretí zmluvy, ak sa cena počíta na základe zvýšenej sadzby,
f) poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy; obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení
g) poučenie o povinnosti spotrebiteľa znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy, a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty,
h) poučenie o povinnosti spotrebiteľa uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, po udelení výslovného súhlasu obchodníkovi,
i) poučenie o tom, kedy spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy v zmysle platných ustanovení zákona o ochrane spotrebiteľa, alebo poučenie o okolnostiach, za ktorých spotrebiteľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
j) minimálnu dĺžku trvania záväzku spotrebiteľa, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taký záväzok,
k) poučenie o povinnosti spotrebiteľa zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť obchodníka a o podmienkach ich poskytnutia, ak zo zmluvy vyplýva pre spotrebiteľa taká povinnosť.
VI. SYSTÉM HODNOTENIA, SYSTÉM OTÁZOK, SYSTÉMY ODPORÚČANIA (ĎALŠIE INFORMAČNÉ POVINNOSTI)
1. Predaj tovaru v internetovom obchode je určený výlučne pre spotrebiteľa, ktorý tovar kupuje výlučne mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca výkonu povolania, a ktorý sa na účely dane z pridanej hodnoty nepovažuje za zdaniteľnú osobu.
2. Práva vyplývajúce z týchto VOP prislúchajú výlučne spotrebiteľom. Tieto VOP sa preto nevzťahujú na prípady, kedy osoba, ktorá má v úmysle kúpiť tovar od obchodníka, koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci výkonu svojho povolania. Všetok tovar predávaný v internetovom obchode je určený pre konečného spotrebiteľa a nie na účely podnikateľskej činnosti.
3. Obchodník nezabezpečuje a neposkytuje spotrebiteľovi hodnotenie tovaru ostatnými spotrebiteľmi, ktorí tovar skutočne kúpili alebo použili.
4. Spotrebiteľ má možnosť na úvodnej stránke www.glog.sk zvoliť si výber tovaru z kategórie alkoholického alebo nealkoholického nápoja, cukroviniek, darčekových balení a limitovaných edícií. Tovary sú členené podľa ich účelu využitia a podľa ich druhu. Spotrebiteľ má možnosť vykonať si voľbu výberu tovaru podľa ním preferovanej kategórie.
5. Vyhľadávanie prebieha v jednotlivých vyššie uvedených kategóriách, ktoré si spotrebiteľ zvolí sám, podľa vlastnej preferencie. Poradie produktov v jednotlivej konkrétnej kategórii nie je určené.
6. Obchodník poskytuje spotrebiteľom hodnotiaci systém, prostredníctvom ktorého môžu hodnotiť zakúpené produkty.
7. Každý spotrebiteľ, ktorý hodnotí tovar, je povinný:
– uvádzať len údaje zodpovedajúce skutočnosti;
– uvádzať len objektívne/vecné údaje, a predovšetkým sa zdržať urážok alebo podobných ponižujúcich výrokov;
– zdržať sa poskytovania obscénnych, hanlivých alebo výhražných obsahov;
– zdržať sa poskytovania reklamných alebo politických výrokov;
– zahrnúť do hodnotenia alebo otázky len tie okolnosti, ktoré priamo súvisia so zakúpeným a hodnoteným produktom alebo produktom zahrnutým do otázky;
– zdržať sa poskytovania osobných údajov o sebe alebo tretích stranách;
– zdržať sa zasielania nezákonných obsahov, obsahov porušujúcich práva tretích strán, ako aj odkazov a referencií na externé internetové stránky a reklamy na ponuky mimo online trhoviska (e – shopu);
zdržať sa poskytovania obsahov, v ktorých je možné rozpoznať osoby;
– zdržať sa poskytovania obsahov, ktoré porušujú platné zákony a/alebo môžu byť škodlivé pre maloletých a
– zdržať sa zasielania obsahov, za ktoré mu tretia strana poskytla alebo prisľúbila finančnú odmenu alebo iné výhody.
8. Obchodník môže obsahy odstrániť, ak existujú náznaky porušenia týchto Všeobecných obchodných podmienok, práv tretích strán alebo iných príslušných platných právnych predpisov. Prevádzkovateľ online trhoviska si tiež vyhradzuje právo odstrániť neužitočné obsahy. Obsahy sa nepovažujú za užitočné, ak:
– nesúvisia so zakúpeným produktom;
– sa udelené hviezdičky zjavne líšia od textu samotného hodnotenia;
– jazyk hodnotenia alebo otázky nezodpovedá jazyku príslušnej domény najvyššej úrovne;
– sa hodnotenie týka výlučne zverejnených údajov o produkte, alebo sa hodnotenie či otázka týka doručenia alebo ceny produktu;
– z neho vyplýva, že spotrebiteľ nemá s produktom žiadne používateľské skúsenosti, napríklad preto, že ho ešte nedostal, alebo
– je hodnotenie alebo otázka o produkte sformulované nezrozumiteľne.
9. K preskúmaniu obsahov sa využívajú automatizované procesy (napr. strojové učenie) a ľudská kontrola. Spotrebiteľ bude o odstránení svojich obsahov, ako aj o dôvode odstránenia informovaný prostredníctvom e-mailu.
10. Používaním systému hodnotenia a/alebo systému otázok a poskytnutím obsahov udeľuje spotrebiteľ obchodníkovi bezplatné, avšak nie výlučné právo používať, reprodukovať, zverejňovať, sprístupňovať a upravovať tieto obsahy kdekoľvek na stránke e – shopu obchodníka a vo všetkých ostatných médiách vrátane práva udeľovať licencie tretím stranám a práva používať meno, ktoré spotrebiteľ v súvislosti s týmito obsahmi poskytol.
11. Spotrebiteľ zaručuje, že vlastní všetky práva k obsahom, ktoré vytvoril, alebo nimi inak disponuje, a že v čase poskytnutia obsahov:
– sú obsahy bezchybné;
– použitie poskytnutých obsahov neporušuje platné podmienky a predpisy obchodníka a nespôsobuje škodu žiadnej osobe alebo spoločnosti (vrátane toho, že obsahy alebo materiály nie sú hanlivé a neohrozujú osobnú integritu detí/mladistvých).
12. Spotrebiteľ preberá zodpovednosť za všetky nároky, ktoré si môžu voči obchodníkovi uplatňovať tretie strany a ktoré vzniknú v súvislosti s obsahmi poskytnutými spotrebiteľom. To neplatí, len ak obchodník neodstránil obsahy v primeranej lehote napriek upozorneniu na ich protiprávnosť.
13. Obchodník používa nasledujúce odporúčacie systémy:
Najpredávanejšie tovary (profily kategórií) – Tieto tovary majú najlepšiu výkonnosť v príslušnej kategórii. Obchodník zohľadňuje počet predajov – nedávne predaje sú v tomto prípade dôležitejšie ako predaje, ktoré sa uskutočnili vo vzdialenej minulosti. Kategórie, ktoré tu spotrebitelia vidia, sa vyberajú na základe histórie nákupov alebo, ak je spotrebiteľ novo registrovaný, na základe produktov, ktoré si už prezeral.
Simreco (Podobné tovary) – Tieto zobrazené tovary sú veľmi podobné tovaru, ktorý si spotrebiteľ práve prezerá. Tovary môžu byť podobné z dvoch dôvodov: buď si ich prezrelo niekoľko spotrebiteľov spoločne v tej istej relácii, alebo sú podobné, pretože majú podobný názov, opis a iné podobné vlastnosti.
Careco (Krížový predaj) – Tieto produkty sa zobrazujú na základe jedného z nasledujúcich troch asociačných pravidiel: boli zakúpené spolu s tovarom, pridané do nákupného košíka alebo zobrazené v relácii.
Top hodnotené tovary – Tieto tovary sú najlepšie ohodnotené spotrebiteľmi.
Obsahy na webovej stránke e –shopu obchodníka sú chránené autorskými právami. Sťahovanie akýchkoľvek obsahov je bez zvolenia obchodníka povolené len na súkromné, nekomerčné použitie. Prepojenie odkazom je povolené len so súhlasom obchodníka. Používanie všetkých log a ochranných známok je tretím stranám zakázané.
VII. DODANIE TOVARU, DODACIE PODMIENKY A NÁKLADY NA DODANIE TOVARU
1. Obchodník dodá tovar spotrebiteľovi v lehote uvedenej pri vyplňovaní objednávkového formulára v časti výberu spôsobu dodania. Obchodník dodá tovar spotrebiteľovi na adresu ním uvedenú pri vystavení objednávky, a to v rámci územia Slovenskej a Českej republiky a výlučne osobe, ktorá je uvedená ako spotrebiteľ. Dodanie alebo vydanie tovaru inej osobe ako spotrebiteľovi je možné len na základe preukázania sa oprávnenej osoby písomnou plnou mocou oprávňujúcou ju na prevzatie tovaru za spotrebiteľa na ktorej je pravosť podpisu spotrebiteľa ako splnomocniteľa úradne osvedčená alebo ak sa oprávnená osoba preukáže iným platným dokladom oprávňujúcim ju na preberanie písomností určených spotrebiteľovi do vlastných rúk. Doručovateľ tovaru je oprávnený u preberajúcej osoby vhodnými prostriedkami vykonať zistenie a overenie či táto osoba je spotrebiteľom alebo či je inou osobou oprávnenou prevziať tovar. Ak to okolnosti vyžadujú, obchodník a spotrebiteľ sa môžu dohodnúť na predĺžení dodacej lehoty, alebo na náhradnom plnení v rovnakej kvalite a cene.
2. Cena za prepravu tovaru je určená pre každú jednotlivú objednávku v závislosti od počtu položiek v objednávke a od spôsobu a miesta dopravy. Cena za prepravu je vždy osobitne uvedená v objednávke. Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet, atď.) pre uskutočnenie objednávky sú v bežnej výške, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré spotrebiteľ používa.
3. Vydanie tovaru spotrebiteľovi je možné len ak je zaplatená kúpna cena a cena prepravy za dodávaný tovar. V opačnom prípade je obchodník, resp. dopravca/doručovateľ oprávnený nevydať tovar a obchodník nie je v omeškaní s dodaním tovaru. Spotrebiteľ je povinný od prepravcu/doručovateľa riadne prevziať tovar v rozsahu obchodníkom akceptovanej objednávky. Spotrebiteľ nadobúda vlastníctvo k tovaru až po úplnom zaplatení kúpnej ceny tovaru, ceny prepravy a následnom prevzatí tovaru.
4. Spôsob dodania tovaru volí spotrebiteľ na web stránke, a to v procese objednávania tovaru z obchodníkom ponúkaných možností (poštový doručovateľ alebo kuriérska služba).
5. V určitých prípadoch je obchodník oprávnený pozmeniť spotrebiteľom vybraný spôsob prepravy tovaru na iný ponúkaný spôsob prepravy pred akceptáciou objednávky. V tomto prípade bude spotrebiteľ o tejto skutočnosti písomne informovaný a bude navrhnutá zmena objednávky a podmienok zmluvy podľa čl. 2 týchto VOP a bude informovaný o zmene nákladov na dopravu. Nový spôsob a cena dopravy sú pre spotrebiteľa zaväzujúce až vykonaním akceptácie z jeho strany obdobne ako je uvedené v bode 10 čl. II týchto VOP.
6. Obchodník, prepravná spoločnosť alebo zásielková služba je oprávnená avizovať dodávku tovaru spotrebiteľovi e-mailom, sms správou alebo inou vhodnou formou (napr. telefonicky). Spotrebiteľ súhlasí s tým, aby obchodník poskytol kontaktné údaje spotrebiteľa potrebné na tejto účel prepravnej/špedičnej spoločnosti alebo doručovateľovi. Spotrebiteľ je povinný byť zastihnuteľný na ním uvedenej adrese v čase oznámeného dodania tovaru.
7. Pri prevzatí tovaru je spotrebiteľ povinný bez vyzvania preukázať dopravcovi svoju totožnosť prostredníctvom platných dokladov totožnosti (občiansky preukaz alebo cestovný pas). Z týchto dokladov musí byť zrejmá totožnosť spotrebiteľa a oprávnenie k prevzatiu tovaru. V prípade ak za spotrebiteľa preberá tovar jeho zástupca, zástupca je povinný sa okrem dokladu totožnosti preukázať aj relevantnou plnou mocou. V opačnom prípade nemusí byť tovar odovzdaný zo strany obchodníka/prepravcu, pričom nedôjde k omeškaniu obchodníka s plnením jeho povinností.
8. Ak spotrebiteľ neoprávnene odmietne prevziať tovar alebo ho opakovane neoprávnene neprevezme, je obchodník oprávnený si voči nemu uplatniť všetky náklady, ktoré mu v tejto súvislosti vznikli.
9. Pri prevzatí tovaru je spotrebiteľ povinný odkontrolovať neporušenosť obalu a kompletnosť dodávky, najmä počet transportných balení (balíkov/zásielok) a zjavné vady tovaru. V prípade akýchkoľvek zjavných vád zistených v súvislosti s prepravou a tovarom je spotrebiteľ povinný tieto bezodkladne, najneskôr do 12 hodín oznámiť dopravcovi i obchodníkovi. Spotrebiteľ je povinný na prepravnom dokumente vyznačiť všetky zjavné poškodenia zásielky a porušenosť obalu. Ak je zistené narušenie obalu zásielky alebo jej obsahu, je spotrebiteľ povinný zásielku od prepravcu/doručovateľa neprevziať. Podpisom preberacieho protokolu spotrebiteľ potvrdzuje, že zásielka bola prevzatá neporušená. Ak spotrebiteľ nevznesie námietky k nedoručeniu tovaru a nedoručeniu dokladov dodávaných s tovarom v lehote 12 hodín od dodania tovaru, na základe potvrdených dodacích a prepravných listov sa predpokladá , že tovar bol spotrebiteľovi dodaný riadne, ak sa nepreukáže opak.
10. Poškodenie tovaru oznámi spotrebiteľ obchodníkovi formou e-mailu alebo iným preukázateľným spôsobom. Na dodatočné nahlásenie mechanických poškodení zistiteľných pri prevzatí tovaru nie je možné brať ohľad a tieto nebudú uznané.
11. Ak obchodník nedodá vec včas, spotrebiteľ môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
a) obchodník odmietol vec dodať,
b) včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo
c) spotrebiteľ pred uzavretím zmluvy obchodníka oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité.
12. Po odstúpení od zmluvy podľa odseku 5 obchodník vráti spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.
13. Ak sú spotrebiteľom objednávané služby, potom súhlasom s týmito VOP vyslovuje súhlas s tým, aby mu boli poskytnuté pred uplynutím zákonnej lehoty pre odstúpenie.
VIII. ZÁRUKA, REKLAMAČNÉ PODMIENKY A REKLAMAČNÝ PORIADOK
1. Obchodník je zodpovedný za vady tovaru v rozsahu podľa zákona § 622 a § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (v ustanoveniach tohto článku VOP ďalej len ako ,,Zákon“).
2. Ak tovar vykazuje zjavné chyby, t.j. najmä ak je tovar spotrebiteľovi predaný v poškodenom transportnom obale, je spotrebiteľ oprávnený tovar neprevziať. V takom prípade zostáva zachovaný nárok spotrebiteľa na poskytnutie riadneho plnenia obchodníka alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa zvolenia spotrebiteľa.
3. V situácii, keď je tovar potrebné zaslať obchodníkovi, koná spotrebiteľ tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý tovar dostatočne ochráni a vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými symbolmi
4. V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom na adresu obchodníkovi, zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje zásielku, dokumentáciu (faktúru, pokladničný blok, obal), rozhodujúci dátum na lehotu plynutia reklamácie je dátum prijatia od kuriéra alebo poštového doručovateľa. Odporúčame zasielaný tovar poistiť. Zásielky na dobierku nebudú prevzaté.
5. Záruka sa nevzťahuje na mechanické poškodenie tovaru spotrebiteľom, používanie tovaru v nezodpovedajúcich, resp. nevhodných podmienkach, neodborné zaobchádzanie, zanedbanie starostlivosti o tovar. Obchodník si zároveň vyhradzuje právo nevracať za takýto tovar peniaze a právo nezameniť ho za iný tovar.
6. Dĺžka záručnej doby sa riadi platnými ustanoveniami Zákona, s výnimkami stanovenými Zákonom.
7. Reklamácia sa uplatňuje v sídle obchodníka.
8. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby dĺžky záručnej doby.
9. Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musia sa uplatniť najneskôr v deň nasledujúci pod dni prevzatia veci spotrebiteľom, inak práva zaniknú. Ak ide o veci, ktoré sa rýchlo kazia, zodpovedá obchodník iba za vady existujúce pri prevzatí tovaru spotrebiteľom.
10. Obchodník zodpovedá za vady tovaru pri jeho prevzatí spotrebiteľom a za vady, ktoré sa prejavia v záručnej dobe. Záručná doba začne plynúť dňom, kedy spotrebiteľ Tovar prevzal. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
11. Za dohodu o vlastnostiach, účele a akosti sa pri spotrebiteľských zmluvách považuje také plnenie, o ktoré prejavil spotrebiteľ záujem a ktoré sa zhoduje s popisom poskytnutým obchodníkom, výrobcom alebo jeho zástupcom v akejkoľvek verejne prístupnej forme, najmä reklamou, propagáciou a označením tovaru.
12. Ak spotrebiteľ vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
13. Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
14. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa nevzťahuje povinnosť spotrebiteľa vytknúť vadu v lehote do dvoch mesiacov od zistenia vady. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje povinnosť obchodníka tieto náklady spotrebiteľovi nahradiť.
15. Ak pred uzavretím zmluvy alebo, ak sa zmluva uzatvára na základe objednávky spotrebiteľa, pred odoslaním objednávky, obchodník oboznámil spotrebiteľa, že vady možno vytknúť aj u inej osoby, konanie alebo opomenutie tejto osoby sa na účely zodpovednosti za vady považuje za konanie alebo opomenutie obchodníka.
VIII. 1 ODSTRÁNENIE VADY
1. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.
2. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa odseku 1 druhej vety.
3. Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval.
4. Na účely opravy alebo výmeny spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní vec obchodníkovi alebo osobe, u ktorej môže spotrebiteľ vady vytknúť, na základe predošlého poučenia obchodníkom. Náklady prevzatia veci znáša obchodník.
5. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu obchodník dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
6. Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
7. Pri odstránení vady výmenou veci nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
VIII. 2 ZĽAVA Z KÚPNEJ CENY A ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak
a) obchodník vec neopravil ani nevymenil,
b) obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s ods. 4 a 6 čl. VIII. 1 týchto VOP,
c) obchodník odmietol odstrániť vadu podľa ods. 2 čl. VIII. 1 týchto VOP,
d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
f) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
2. Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 1 písm. d) a e) tohto článku sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu.
3. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
4. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa odseku 1, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
5. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
6. Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
7. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
8. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
9. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
10. V prípade výmeny tovaru za nový dostane spotrebiteľ doklad na ktorom bude uvedený vymenený tovar. Prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru začína bežať záručná doba odo dňa prevzatia nového tovaru, avšak iba na nový tovar.
11. Spotrebiteľ je povinný prevziať si vec od obchodníka najneskôr do 6 mesiacov odo dňa, kedy ju po oprave alebo výmene mal prevziať. V opačnom prípade môže obchodník neprevzatú vec predať.
VIII. 3 NÁHRADA NÁKLADOV OBCHODNÍKA
1. Ak je vada, za ktorú zodpovedá obchodník, dôsledkom konania alebo opomenutia inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane opomenutia dodať aktualizácie pre vec s digitálnymi prvkami, obchodník má voči tejto osobe právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v dôsledku vytknutia vady a uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady spotrebiteľom.
VIII. 4 SPOTREBITEĽSKÁ ZÁRUKA
1. Výrobca alebo obchodník môže poskytnúť spotrebiteľovi spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviažu vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Spotrebiteľ má právo požadovať od výrobcu alebo obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením.
2. Ak výrobca ponúkne spotrebiteľskú záruku na životnosť veci, spotrebiteľ má počas trvania spotrebiteľskej záruky voči výrobcovi práva na odstránenie vady, ak výrobca neposkytol v spotrebiteľskej záruke na životnosť výhodnejšie podmienky.
3. Výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne spotrebiteľovi záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie všetky zákonom požadované náležitosti v rozsahu meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov poskytovateľa záruky, jeho sídlo alebo miesto podnikania, označenie veci, na ktorú sa záruka vzťahuje, podmienky záruky a postup, ktorý musí spotrebiteľ dodržať, aby dosiahol plnenie záruky a poučenie, že spotrebiteľ má voči obchodníkovi práva zo zodpovednosti za vady v zmysle ustanovenia § 621 zákona č. 40/1964 Zb. občiansky zákonník v platnom znení, ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.
4. Porušenie povinnosti výrobcu alebo obchodníka, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, podľa odseku 3 nemá vplyv na platnosť spotrebiteľskej záruky.
5. Ak sú podmienky spotrebiteľskej záruky v súvisiacej reklame pre spotrebiteľa priaznivejšie ako podmienky podľa záručného listu, platia podmienky uvedené v reklame. To neplatí, ak výrobca alebo obchodník, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, pred uzavretím zmluvy so spotrebiteľom súvisiacu reklamu zosúladil so záručným listom rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým bola reklama uskutočnená.
VIII. 5 NA ČO SA ZÁRUKA NEVZŤAHUJE
1. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie tovaru vzniknuté okrem iného najmä:
spôsobením vady spotrebiteľom
prirodzeným alebo nadmerným mechanickým opotrebením,
znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku zanedbania údržby, zanedbaním starostlivosti o tovar,
používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa,
vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom, vniknutím vody, ohňom, živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach,
zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy, montáž alebo úpravy),
pri používaní tovaru v rozpore s návodom, s technickými normami, inou dokumentáciou k tovaru či s účelom na ktorý je tovar určený,
mechanickým poškodením najmä roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar, tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev tovaru a pod.,
uskladňovaním tovaru v rozpore s inštrukciami výrobcu na obale daného tovaru.
neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
po uplynutí záručnej doby.
IX. PRÁVO SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1. Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu do štrnásť kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, v prípade uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou do 30 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru.
2. Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa ods. 1 tohto článku týchto VOP až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa vyššie uvedeného bodu 1, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do:
14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa vyššie uvedeného bodu 1, alebo
30 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa vyššie uvedeného bodu 2.
3. Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa ods. 1 tohto článku týchto VOP ani do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa vyššie uvedeného bodu 1, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa odseku 1.
X. PRÁVA A POVINNOSTI OBCHODNÍKA PO ODSTÚPENÍ SPOTREBITEĽA OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A OD ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
1. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
2. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
3. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
4. Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za poskytnutie služby, ak:
– obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, alebo
– spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby podľa § 17 ods. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení
5. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
6. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
7. Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa odseku 1, ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou.
8. Ak spotrebiteľ uplatní toto právo je povinný tovar obchodníkovi vrátiť zaslaním na adresu prevádzky obchodníka: Jopex s.r.o., Humenská 37, 071 01 Michalovce. Tovar musí byť doručený nepoškodený, nepoužívaný, bez známok opotrebenia a v pôvodnom, originálnom obale. Prílohou zásielky musí byť originál dokladu o kúpe tovaru. Obchodník vrátený tovar prekontroluje a preskúša. Pokiaľ bol tovar vrátený v stave ako je uvedené v tomto bode VOP a spotrebiteľ priložil k zásielke originál dokladu o kúpe tovaru, obchodník vráti spotrebiteľovi zaplatenú kúpnu cenu. Spotrebiteľovi sa vracia len kúpna cena, bez vrátenia nákladov na prepravu tovaru, resp. iných súvisiacich nákladov, ktoré spotrebiteľ uhradil okrem kúpnej ceny.
9. V prípade vrátenia poškodeného alebo opotrebovaného tovaru alebo tovaru bez sprievodných dokladov a príslušenstva je obchodník oprávnený odmietnuť prevziať vrátený tovar a odmietnuť následne vrátiť kúpnu cenu, krátená spôsobom podľa predchádzajúceho bodu tejto zmluvy.
10. Na základe dohody obchodníka a spotrebiteľa a v súlade s týmito VOP nie je spotrebiteľ oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak tovar z dôvodov na strane spotrebiteľa nie je možné vrátiť v pôvodnom stave dodania (najmä tovar zjavne poškodený, tovar zjavne užívaný, tovar čiastočne spotrebovaný, bez pôvodného originálneho obalu).
11. Pri porušení podmienok pre odstúpenie od zmluvy alebo riadneho vrátenia tovaru je obchodník oprávnený uplatniť si u kupujúceho náhradu škodu, ktorá mu tým vznikla podľa príslušných právnych predpisov.
XI. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
1. Vo veci ochrany a spracovanie osobných údajov kupujúceho zo strany obchodníka sa použijú tieto podmienky ochrany osobných údajov (odkaz na stránku Podmienky ochrany osobných údajov).
XII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Obchodník je oprávnený uschovať a archivovať vzájomnú dokumentáciu a zmluvu v elektronickej forme spolu s príslušnými Všeobecnými obchodnými podmienkami po dobu 5 rokov. Archivovaná zmluva nie je dostupná spotrebiteľovi. Zmluva ako aj tieto VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku.
2. Pre doručovanie elektronických správ adresovaných spotrebiteľovi platí, že ak obchodník neobdrží chybové hlásenie o nemožnosti doručenia správy (e-mailu alebo sms správy) na poskytnutú e-mailovú adresu, resp. telef. číslo spotrebiteľa (mobil), považuje sa táto správa (e-mail alebo sms správa) za doručenú na ďalší deň od jej odoslania. Pre doručovanie elektronických správ adresovaných obchodníkovi (e-mail) platí, že elektronická písomnosť sa považuje za nedoručenú do momentu, kým jej prijatie obchodník nepotvrdí spotrebiteľovi spätnou e-mailovou správou. Zásielka sa považuje za doručenú aj v prípade, ak ju adresát odmietne prevziať, alebo aj v prípade, že si ju adresát vlastným zavinením alebo opomenutím neprevezme. V takom prípade sa považuje za doručenú uplynutím úložnej doby na pošte v trvaní podľa určenia odosielateľa a vrátením zásielky odosielateľovi, o čom musí odosielateľ preukázať nepoškodený dôkaz. Oznámenia doručované prostredníctvom doručovateľa – kuriérskej služby budú považované za doručené momentom prevzatia zmluvnou stranou. V prípade neúspešnosti doručenia kuriérskou službou sa bude považovať za moment doručenia tretí deň po vykonaní prvého pokusu o doručenie, pričom vykonanie pokusu o doručenie sa preukáže vyhlásením doručovateľa – kuriérskej služby. Je výlučným oprávnením obchodníka rozhodnúť akou formou a v ktorých prípadoch touto formou bude komunikovať s spotrebiteľom (sms alebo e-mail alebo iný vhodný spôsob).
3. Ak sa preukáže, že niektoré z ustanovení VOP a/alebo zmluvy je neplatné alebo neúčinné, nemá takáto neplatnosť alebo neúčinnosť za následok neplatnosť alebo neúčinnosť ďalších ustanovení zmluvy / VOP. V takomto prípade sa strany zaväzujú bezodkladne nahradiť takéto neplatné alebo neúčinné ustanovenie novým tak, aby bol zachovaný účel, sledovaný príslušným neplatným či neúčinným ustanovením v čase jeho prijatia, resp. uzatvorenia tejto zmluvy.
4. Rozhodným právom pre právny vzťahu zmluvných strán upravený týmito VOP je právo Slovenskej republiky.
5. VOP sú platné a zaväzujú odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke obchodníka a je možné do nich nahliadnuť aj v sídle obchodníka. Obchodník si vyhradzuje právo podľa vlastného uváženia ich rušiť, meniť, upravovať alebo nahrádzať novými s tým, že na uzatvorené zmluvy sa vzťahujú VOP platné v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy. Zaslaním objednávky a odkliknutím súhlasu so znením VOP na web stránke obchodníka spotrebiteľ potvrdzuje, že sa s VOP oboznámil a súhlasí s nimi, považujúc ich za súčasť zmluvného vzťahu.
XIII. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
1. Účelom tohto článku VOP je informovať spotrebiteľa o možnosti a podmienkach alternatívneho riešenia sporov medzi obchodníkom a spotrebiteľom.
2. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t. j. medzi obchodníkom a spotrebiteľom. Spotrebiteľ môže svoj spor s obchodníkom riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov.
3. Príslušným orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže spotrebiteľ obrátiť alebo iný subjekt, ktorý sa nachádza v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR – http://www.mhsr.sk.
4. Spotrebiteľská organizácia môže na základe plnomocenstva zastupovať spotrebiteľa pri mimosúdnom riešení spotrebiteľského sporu alebo v konaní pred orgánmi verejnej moci.
5. Spotrebiteľská organizácia, ktorá nekoná ako subjekt alternatívneho riešenia sporov, môže so súhlasom oboch strán sporu sprostredkovať nezávislé mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu podľa vlastných pravidiel mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov.
6. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
Kontaktné údaje Slovenskej obchodnej inšpekcie pre alternatívne riešenie sporov:
Slovenská obchodná inšpekcia
Ústredný inšpektorát
Odbor pro medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Prievozská 32, p.p. 29
827 99 Bratislava 27
http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: ars@soi.sk, adr@soi.sk
7. Spotrebiteľ môže spor medzi ním a obchodníkom riešiť aj prostredníctvom ODR platformy. Spotrebiteľ sa môže o podmienkach a platforme ODR alternatívneho riešenia sporov informovať na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XIV. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia:
– zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení ,
– zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v platnom znení
– zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov
2. Obchodník je oprávnený kedykoľvek jednostranne meniť tieto VOP. Zmeny sú účinné momentom zverejnenia nového znenia VOP na webovej stránke. V prípade, ak spotrebiteľ nesúhlasí so zmenou VOP, je kedykoľvek oprávnený zrušiť svoj účet v e shope.
3. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.7.2024